SOCIAL NETWORKS AND SKILLS RESEARCH IN TEACHERS OF EDUCATION OF THE UNIVERSIDAD NACIONAL DEL CENTRO DEL PERU

Authors

  • Waldemar José Cerrón Rojas Universidad Nacional del Centro del Perú
  • Jhon Richard Orosco Fabián Universidad Nacional del Centro del Perú
  • Henry Hari Ore Santos Universidad Nacional del Centro del Perú

DOI:

https://doi.org/10.26490/uncp.prospectivauniversitaria.2011.8.1253

Keywords:

social network, multimedia, research skills

Abstract

The work was done, was to establish the level of effectiveness of social networks to develop research skills in teachers of Education Faculty of Applied Sciences, National University of the Peru’s Centro, is the rate applied, was used the experimental method with pre experimental design with pre and post test. The sample consisted of 4 teachers in the Professional School of Education Academic School of Applied Sciences, National University of the Peru’s Centro. Were evaluated by observation guide was developed taking into consideration the use of social networks for the development of research skills. The results showed that social networking allows the development of research skills such as accuracy, speed, transfer, flexibility, robustness and selfcontrol in the Internet socializing with thoughts and feelings that make up the educational agents. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Baquero, R. Vigotski y el aprendizaje escolar. Argentina: Edición de la Universidad de Buenos Aires. 1999.

Bello, R. Educación virtual: aulas sin paredes. Recuperado el 2008, de http://www.educar.org/articulos/educacionvirtual.asp. 2006.

Cohen L. y Lawrence M. Métodos de investigación educativa (3ra ed.). Madrid: La muralla. 1990.

De Ugarte, D. (s.f.) El poder de las redes. Recuperado el 2009 de http://www.deugarte.com/gomi/historia_del_analisis_de_redes_sociales.pdf

Espinoza, J. y Rojas, M. Multimedia para el aprendizaje del funcionamiento del motor de cuatro tiempos en los alumnos del 5º año b del Colegio Estatal Integrado José Guillermo Otero – Tarma. Tesis de pre grado. Universidad Nacional del Centro del Perú, Huancayo, Perú. 2005.

Gardner, H. Estructuras de la mente. Teoría de las inteligencias múltiples. México: Fondo de cultura económica. 1999.

Jeffrey, H. La voz del blog: actitudes y experiencias de la pequeña empresa bloggers usando blogs como herramienta de la Marketing y comunicación. Tesis magistral sin publicación. Universidad de Liverpool, Estados Unidos. 2005.

Lenhart, A. Inestables: una visión etnográfica de como los bloggers y su audiencia negocian autopresentación, autenticidad y formación de norma. Tesis magistral sin publicación. Georgetown University, Estados Unidos. 2005.

Latorre, B. Bases metodológicas de la investigación educacional. (1ra ed.). Barcelona: GR 92. 1992.

Ministerio de Educación de Cuba. Componente investigativo en el plan de estudios En Documentos rectores del plan de estudios. La Habana: autor. 1999.

Ministerio de Educación de Cuba. Formación y desarrollo de capacidades y habilidades. En seminario nacional a dirigentes, metodólogos e inspectores de las Direcciones provinciales de Educación y de los Institutos Superiores Pedagógicos. La Habana: Autor. 1989.

Molina, J. La ciencia de las redes - apuntes de ciencia y tecnología. Barcelona: AACTE. 2004

Núñez, Desarrollo de habilidades para investigación. Perú: Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo. 2007.

Olivares, A. Multimedia como factor para mejorar la calidad del aprendizaje universitario. Tesis magistral sin publicación. Universidad de San Martín de Porres, Lima, Perú. 2001.

Ortiz, A. Manual de uso del blog en la empresa. Barcelona, España: Cantalaia 2008.

Papert, S. La máquina de los niños. Replantearse la educación en la era de los ordenadores.

Barcelona: Edición Paidos. 1995.

Papert, S. La familia conectada (1ra ed.). Buenos Aires, Argentina: Emece Editores. 1997.

Pierre, L. ¿Qué es lo virtual?. Barcelona: Paidós Ibérica. 1999.

Downloads

Published

2022-01-15

Issue

Section

Area V - Ciencias Sociales

How to Cite

SOCIAL NETWORKS AND SKILLS RESEARCH IN TEACHERS OF EDUCATION OF THE UNIVERSIDAD NACIONAL DEL CENTRO DEL PERU. (2022). University Prospective in Engineering and Technology, 8(1), 108-112. https://doi.org/10.26490/uncp.prospectivauniversitaria.2011.8.1253