The management of the directors and teacher feedback, in a public university of Perú

Authors

  • Jorge Ysaac Angles Camacho Universidad Nacional de Educación “Enrique Guzmán y Valle”. Lima - Perú
  • Marilyn Aurora Buendia Molina Universidad Nacional de Educación “Enrique Guzmán y Valle”. Lima - Perú
  • Genny Marisol Flores Orillo Universidad Nacional de Educación “Enrique Guzmán y Valle”. Lima - Perú
  • Luis Clemente Huere Anaya Universidad Nacional de Educación “Enrique Guzmán y Valle”. Lima - Perú
  • Jimmy Ronald Riojas Rivera Universidad Nacional de Educación “Enrique Guzmán y Valle”. Lima - Perú

DOI:

https://doi.org/10.26490/uncp.horizonteciencia.2023.25.1795

Abstract

The objective of the study was to establish strategies to strengthen the management of the directors of the Faculty of Social Sciences and Humanities, Enrique Guzmán y Valle National University of Education, through feedback to teachers in times of pandemic. From the data obtained, three solution strategies were proposed: Raise awareness among the management staff in giving feedback to the teacher on the pedagogical actions; Train managers; and, provide technical assistance, accompany and monitor teachers. Finally, it is concluded that the quality of teaching-learning will improve due to the feedback of managers towards teachers.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Canabal, C., Margalef, L. (2017). La retroalimentación: la clave para una evaluación orientada al aprendizaje. Profesorado. Revista de Currículum y Formación de Profesorado, 21(2): 149-170.

Carriazo, C., Perez, M., Gaviria, k. (2020). Planificación educativa como herramienta fundamental para una educación con calidad. Utopía y Praxis Latinoamericana, 25(3):87-94. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3907048

Farfán, M., Reyes, I. (2017). Gestión educativa estratégica y gestión escolar del proceso de enseñanza-aprendizaje: una aproximación conceptual. REencuentro. Análisis de Problemas Universitarios, 28(73): 45-61.

Ley Universitaria Nº 23733. http://www.une.edu.pe/transparencia/informacion/LeyUniversitaria_actualizada020508.pdf

Llamas, J. L. G. (1986). Un modelo de análisis para la evaluación del rendiminento académico en la enseñanza a distancia. Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación.

Pozner, P. (2000). Gestión educativa y escolar. http://pilarpozner.com/producciones_realizadas/competencias_para_la_profesionalizacion_de_la_gestion_educativa.html

Resabala, S. (2014). Factores de éxito en la gestión educativa y administrativa de los centros privados del nivel medio en la ciudad de Guayaquil y propuesta del Plan Estratégico para el colegio de Miraflores. Tesis de maestría en administración de empresas. Universidad Politécnica Saleciana, Guayaquil, Ecuador. https://dspace.ups.edu.ec/bitstream/123456789/6509/1/UPS-GT000558.pdf

Ulloa, J., Gajardo, J. (2016). Observación y Retroalimentación Docente como Estrategias de Desarrollo Profesional Docente. Nota Técnica N°7, LIDERES EDUCATIVOS, Centro de Liderazgo para la Mejora Escolar: Universidad de Concepción, Chile.

Universidad Nacional Enrique Guzmán y Valle. (sf). Reseña Histórica. https://www.une.edu.pe/humanidades/resena-historica-2/

Valdés, H. (2002). La evaluación del desempeño del docente: un pilar del sistema de evaluación de la calidad de la educación en Cuba. https://www.opech.cl/bibliografico/calidad_equidad/Valdes%20-%20Evaluacion%20del%20desempeno%20del%20docente.pdf

Downloads

Published

2023-07-31

Issue

Section

Investigación en Educación

How to Cite

The management of the directors and teacher feedback, in a public university of Perú. (2023). Horizonte De La Ciencia, 13(25), 150-160. https://doi.org/10.26490/uncp.horizonteciencia.2023.25.1795