Petracomline Strategy in Entrepreneurial Soft Skills in Students of the IESTP "Andrés Avelino Cáceres Dorregaray", Huancayo
DOI:
https://doi.org/10.26490/uncp.horizonteciencia.2022.23.1472Keywords:
Soft skills, entrepreneurial strategies, knowledge managementAbstract
In the investigation, it was contrasted to hypothesize "The application of the PETRACOMLINE strategy significantly improves the level of knowledge of the entrepreneurial soft skills of two students of a Public Technological Higher Education Institute of the Junín region". It was investigated with a quantitative approach and with a quasi-experimental design, in a sample of 60 students. Six sessions were held, with six extracurricular tasks, to develop six skills, applying a test to measure or knowledge about soft skills at the end of the experiment, obtaining as a result that the experimental group presented a better level of knowledge than the control group.
Downloads
References
Cáceres, E., Peña, P., y Ramos, L. (2018). Las habilidades blandas y el desempeño laboral: un estudio exploratorio del impacto del aprendizaje formal e informal y la Inteligencia Emocional en el desempeño laboral de colaboradores de dos empresas prestadoras de servicios en el Perú. Universidad del Pacífico.
Cori, S., Oseda, J., y Vila, M. (2008). Metodología de la investigación. Pirámide.
Guerra, S. P. (2019). Una revisión panorámica al entrenamiento de las habilidades blandas en estudiantes universitarios. Psicología escolar y educacional. http://orcid.org/0000-0001-5367-5069
Hang, T., Laura, R., y Shaw, K. (2018). The Importance of Developing Soft Skill Sets for the Employability of Business Graduates in Vietnam: A Field Studyon Selected Business Employers. Journal of Education and Culture Studies, 32-45.
Hernández, R., Fernández, C., y Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación. McGraw Hill Education.
Illescas, J. M. (2019). Desarrollo de habilidades blandas como estrategia de mitigación a la automatización de la mano de obra en las empresas [Tesis de licenciatura]. Universidad del Azuay. http://dspace.uazuay.edu.ec/bitstream/datos/9506/1/15145.pdf
Marín, M. (2017). Estrategias para el fomento del espíritu emprendedor de los estudiantes de la Universidad Nacional Experimental Sur del Lago. UNESL.
Mejía, E. (2005). Técnicas e instrumentos de investigación. Universidad Nacional Mayor de San Marcos.
Ortega, T. (2016). Desenredando la conversación sobre habilidades blandas. Banco de Desarrollo de América Latina.
Salcedo, M. (2019). Estrategia Petracomline. Universidad Nacional de Huancavelica.
Vargas, Z. (2009). La investigación aplicada: una forma de conocer las realidades con evidencia científica. Red de Revistas Científicas de América Latina, 33(1), 155-165.
Vera, F. (2016). Infusión de habilidades blandas en el currículo de la educación superior: clave para el desarrollo de capital humano avanzado. Revista Akademeia. 7(1), 53-73. http://revistas.ugm.cl/index.php/rakad/article/view/137
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.