Analysis of the discussion section of the scientific articles of the faculty researchers UNCP, 2008-2012
DOI:
https://doi.org/10.26490/uncp.prospectivauniversitaria.2014.11.3Keywords:
Journal article, discussion, researchAbstract
The discussion of scientific articles written by researchers of the UNCP teachers, between 2008 to 2012 was analyzed. The study popu-lation consisted of all scientific papers produ-ced annually by educational researchers. The sample consisted of 48 items, obtained pro-babilistically; for N = 2118; Zα2 = 1,962; for a 95% confidence; p = expected proportion (5% = 0.05); p q = 1- (1-.05 = 0.95); d = Accuracy (10%). In each school they were ran-domly selected 8 scientific papers. The survey data come from the database of the resear-chers of the Research Center of the UNCP. With the achieved findings we conclude that; the percentages of levels of data interpreta-tion are: 39.6% medium level; 52.1% low level; and 8.3% from zero level; percentages levels implications of the data are: 6.3% low level; and 93.8% of zero level; the percen-tages of levels of definition of the potential limitations of the study are: 6.3% of the me-dian level; 4.2% of the low level; and 89.6% of zero level; the percentages of the levels of concordance or discordance with previous publications include: 12.5% of medium level; 20.8% low level; and 66.7% of zero level; and the percentages of the levels of the practical applications of the results are: 6.3%% low le-vel; 93.8% of zero level.
Downloads
References
Polit DF, Hungler BP. (2011). Investigación científica en ciencias de la salud. Sexta edición. México: Editorial Interamericana; 2000. Citado por: Eslava J, Alzate JP. Cómo elaborar la discusión de un artículo científico. Rev. Col. Or. Tra. Colombia. 25 (1): 14-7.
Villagrán A, Harris PR. (2009). Algunas claves para escribir correctamente un artículo científico. Rev Chil Pediatr; 80 (1): 70 -78.
Day R. (2005). Cómo escribir y publicar trabajos científicos. Tercera edición en español. OPS. Washington.
Hernández R, Fernández C, Baptista P. (1999). Metodología de la investigación. Segunda Edición. Mc GRAW - HILL. México.
Cazau P. (2006). Introducción a la investigación en ciencias sociales. Tercera Edición. Buenos Aires.
Rojas M. (2002). Manual de investigación y redacción científica. Book xpress. San Isidro. Lima, Perú.
De Miguel M. (2010). La evaluación de tesis doctorales. Propuesta de un modelo. Relieve, Vol. 16, N° 1, pp. 1-18.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Miguel Miguel,Hugo; Hurtado Rivera, Jesús
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Esta Revista es de acceso abierto a su contenido a través del Internet, poniendo a disposición de la comunidad científica los resultados de la investigación, de manera gratuita, para el intercambio del conocimiento desarrollado.
El contenidos de la Revista se distribuyen bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.