VISION OF EDUCATION AND TEACHERS TEACHING STYLE OF THE EDUCATION FACULTY AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL DEL CENTRO DEL PERU
DOI:
https://doi.org/10.26490/uncp.prospectivauniversitaria.2011.8.1279Keywords:
EducationAbstract
The present paper deals with the vision of education and teaching styles of teachers in the view of students, the purpose of the research was to determine if there is a correlation between the vision of education and the teaching style of the teachers of the Faculty of education of the Universidad Nacional del Centro del Peru?, the level is the descriptive and the applied type, the method was the hypothetical deductive transectional design. The population was made up of 80 teachers of the Faculty of education of the UNCP and the sample by 60, selected by the formula of simple rule of three. The survey was used for data collection. The results showed that the mechanistic vision of education, predominates in the mentality of teachers view education as fragmented, mechanical, reductionist; Performance in the teaching is teaching regular styles, there is traditional and behavioral strategies in their teaching and there is a low correlation between the vision of education and teaching styles of teachers in the opinion of the students, therefore remained in the minds of teachers education behavioral and mechanistic paradigm.
Downloads
References
Aramburu Oyarbide, Mikel. Relaciones entre el desarrollo operativo, las preconcepciones y el estilo Cognitivo.
Barrientos Gutiérrez, Pedro. Visión Holista de la Educación. Hacia un aprendizaje con rostro humano. Editorial Ugraph S.A.C. Lima – Perú, 2007.
Cordamone Ricardo. Neuropsicología del pensamiento: un enfoque histórico- cultural. Buenos Aires-Argentina, 2004
Duval, Raymundo. Semiosis y pensamiento humano, Ediciones Scientifiqueseuropieennses, Colombia, 1999.
Ferreiro, Ramón F. Implicaciones educativas de los estudios sobre el pensamiento, universidad la Salle México, 2007.
Grace J. Craig, Anita; Woolfolk. Manual de Psicología y desarrollo educativo, Editorial Prentue-hall Hispanoamérica, 1990.
Hernández Sampiere, Roberto, Ferández Collado, Carlos, Baptista Lucio, Pilar.
Metodología de la Investigación, McGRW-HILL INTERAMERICANA DE México, S.A.,1995.
Kurlond, Daniel J. Lectura Crítica versus pensamiento crítico simbiótico, 2005.
Mizraji, Eduardo. Las investigaciones sobre las bases biológicas del pensamiento humano, Instituto de Biología – facultad de Ciencias. Universidad de la República-Uruguay, 2002.
Maniatan, Hugo. Evolución del pensamiento, www.mariatan.com, 1994. 11. Montoya, Víctor. Lenguaje y Pensamiento, www.geocities.com, en su artículo Lenguaje y Pensamiento, 2004.
Pérez Ángel, Pérez Hilda. El desarrollo del pensamiento lógica en las clases de física, Cuba, 2002.
Kerlinger, Fred N. Investigación del comportamiento, McGRW-HILL
INTERAMERICANA DE México, S.A., 1994.
Petrovski, A. Psicología Evolutiva y Pedagógica, Editorial Progreso Moscú, 1979.
Rivero, Norma Rosa. Cognición y estilos de pensamiento. Caracas USR-Línea –I., 2000.
Sáenz Vigo, Wilfredo. Investigación- Guía I, Lima-Perú, 2006.
Salkind, Neul J. Métodos de investigación, Prentice Hall, México, 1997 - 1999.
Sierra Bravo, Restituto. Tesis doctorales y trabajos de investigación científica, Paraninfo Thonson Editores, España, 2002.
Sierra Bravo, Restituto. Técnicas de investigación social, Paraninfo Thonson Editores, España, 2001.
Smirnov, A. Leontiev, A. Psicología Grijalbo, México, 1960.
Van-Halen Juan. Implicaciones de la ponencia sobre la situación de la enseñanza científica en la educación secundaria, 2004.
Vásquez Gómez, Gonzalo. Pedagogía Cognitiva. Ediciones: Universidad de Salamanca, España.
Vásquez Rosado, Angie. Vygotsky y Luria. Dos aliados, dos amigos, dos vidas: un acuerdo teórico- práctico sobre la mente y el protagonismo de lo social. UIPR, Puerto Rico, 2006.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Prospectiva Universitaria
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Esta Revista es de acceso abierto a su contenido a través del Internet, poniendo a disposición de la comunidad científica los resultados de la investigación, de manera gratuita, para el intercambio del conocimiento desarrollado.
El contenidos de la Revista se distribuyen bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.