VISION OF EDUCATION AND TEACHERS TEACHING STYLE OF THE EDUCATION FACULTY AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL DEL CENTRO DEL PERU

Authors

  • Jesús Tello Yance Universidad Nacional del Centro del Perú
  • Pedro Barrientos Gutiérrez Universidad Nacional del Centro del Perú
  • Ladiska Tello Matril Universidad Nacional del Centro del Perú
  • Gabriela Tello Matril Universidad Nacional del Centro del Perú

DOI:

https://doi.org/10.26490/uncp.prospectivauniversitaria.2011.8.1279

Keywords:

Education

Abstract

The present paper deals with the vision of education and teaching styles of teachers in the view of students, the purpose of the research was to determine if there is a correlation between the vision of education and the teaching style of the teachers of the Faculty of education of the Universidad Nacional del Centro del Peru?, the level is the descriptive and the applied type, the method was the hypothetical deductive transectional design. The population was made up of 80 teachers of the Faculty of education of the UNCP and the sample by 60, selected by the formula of simple rule of three. The survey was used for data collection. The results showed that the mechanistic vision of education, predominates in the mentality of teachers view education as fragmented, mechanical, reductionist; Performance in the teaching is teaching regular styles, there is traditional and behavioral strategies in their teaching and there is a low correlation between the vision of education and teaching styles of teachers in the opinion of the students, therefore remained in the minds of teachers education behavioral and mechanistic paradigm.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aramburu Oyarbide, Mikel. Relaciones entre el desarrollo operativo, las preconcepciones y el estilo Cognitivo.

Barrientos Gutiérrez, Pedro. Visión Holista de la Educación. Hacia un aprendizaje con rostro humano. Editorial Ugraph S.A.C. Lima – Perú, 2007.

Cordamone Ricardo. Neuropsicología del pensamiento: un enfoque histórico- cultural. Buenos Aires-Argentina, 2004

Duval, Raymundo. Semiosis y pensamiento humano, Ediciones Scientifiqueseuropieennses, Colombia, 1999.

Ferreiro, Ramón F. Implicaciones educativas de los estudios sobre el pensamiento, universidad la Salle México, 2007.

Grace J. Craig, Anita; Woolfolk. Manual de Psicología y desarrollo educativo, Editorial Prentue-hall Hispanoamérica, 1990.

Hernández Sampiere, Roberto, Ferández Collado, Carlos, Baptista Lucio, Pilar.

Metodología de la Investigación, McGRW-HILL INTERAMERICANA DE México, S.A.,1995.

Kurlond, Daniel J. Lectura Crítica versus pensamiento crítico simbiótico, 2005.

Mizraji, Eduardo. Las investigaciones sobre las bases biológicas del pensamiento humano, Instituto de Biología – facultad de Ciencias. Universidad de la República-Uruguay, 2002.

Maniatan, Hugo. Evolución del pensamiento, www.mariatan.com, 1994. 11. Montoya, Víctor. Lenguaje y Pensamiento, www.geocities.com, en su artículo Lenguaje y Pensamiento, 2004.

Pérez Ángel, Pérez Hilda. El desarrollo del pensamiento lógica en las clases de física, Cuba, 2002.

Kerlinger, Fred N. Investigación del comportamiento, McGRW-HILL

INTERAMERICANA DE México, S.A., 1994.

Petrovski, A. Psicología Evolutiva y Pedagógica, Editorial Progreso Moscú, 1979.

Rivero, Norma Rosa. Cognición y estilos de pensamiento. Caracas USR-Línea –I., 2000.

Sáenz Vigo, Wilfredo. Investigación- Guía I, Lima-Perú, 2006.

Salkind, Neul J. Métodos de investigación, Prentice Hall, México, 1997 - 1999.

Sierra Bravo, Restituto. Tesis doctorales y trabajos de investigación científica, Paraninfo Thonson Editores, España, 2002.

Sierra Bravo, Restituto. Técnicas de investigación social, Paraninfo Thonson Editores, España, 2001.

Smirnov, A. Leontiev, A. Psicología Grijalbo, México, 1960.

Van-Halen Juan. Implicaciones de la ponencia sobre la situación de la enseñanza científica en la educación secundaria, 2004.

Vásquez Gómez, Gonzalo. Pedagogía Cognitiva. Ediciones: Universidad de Salamanca, España.

Vásquez Rosado, Angie. Vygotsky y Luria. Dos aliados, dos amigos, dos vidas: un acuerdo teórico- práctico sobre la mente y el protagonismo de lo social. UIPR, Puerto Rico, 2006.

Downloads

Published

2022-01-15

Issue

Section

Area V - Ciencias Sociales

How to Cite

VISION OF EDUCATION AND TEACHERS TEACHING STYLE OF THE EDUCATION FACULTY AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL DEL CENTRO DEL PERU. (2022). University Prospective in Engineering and Technology, 8(2), 106-111. https://doi.org/10.26490/uncp.prospectivauniversitaria.2011.8.1279

Most read articles by the same author(s)