RELATIONAL AND COMMUNICATIONAL ROLE OF PUBLIC RELATIONS IN THE MUNICIPALITIES OF HUANCAYO, TAMBO AND CHILCA
DOI:
https://doi.org/10.26490/uncp.prospectivauniversitaria.2011.8.1276Keywords:
function, communication, relationship, strategyAbstract
This research gives us to know that the practice of public relations in the three municipalities of Huancayo, Tambo and Chilca is done incipient and empirical. It has been concluded that the role of Public Relations focuses on delivering messages of different activities carried out by municipalities, this confirms that more emphasis is given to the informative aspect and there is no practice of relational communication, in the study used primarily comparative method. Was compared between each one of the informational and relational communication carried out by three municipalities in order to locate recurring aspects and dissimilar, and then determine the general and specific aspects. Processing and data analysis descriptive statistics were used, and the interpretation of the data, induction, deduction, analysis and synthesis.
Downloads
References
Arceo Vacas, José Luis. Tratado de publicidad y relaciones públicas. Instituto de Comunicación Institucional y empresarial de la Universidad Complutense de Madrid. 1999.
Barquero Cabrero, José. Manual de las relaciones públicas. Ediciones Gestión 2000 SA. España. 1994.
Black, Sam. El ABC de las relaciones públicas: todos los secretos y fundamentos de las relaciones públicas con ejemplos reales. Editorial Gestión 2000. España. 1994.
Boiry, Philippe. Relaciones públicas o la estrategia de la confianza. Edición Gestión 2000. España. 1998.
Cutlip, Scott Y Center, Allen. Relaciones Públicas eficaces. Editorial Gestión 2000.
Flores Bao, Francisco. Relaciones públicas ciencia de la integración humana. Editorial Imprenta Desa. Lima. 1981.
Flores Bao, Francisco. Relaciones públicas Año 2000. Editorial CONCYTEC. Perú. 1999.
Grunig, James. Dirección de relaciones públicas: Ediciones Gestión 2000. Barcelona; 2003.
Lattimore, Dan y Otros. Relaciones públicas: profesión y práctica. Mc Graw Hill: México; 2007.
Noguero I Grau, Antonio. Relaciones públicas e industria de la persuasión. Editorial Promociones publicaciones universitarias. Barcelona. 1990.
Rojas Orduña, Octavio. Relaciones públicas, la eficacia de la influencia. Madrid: Esic; 2008.
Wilcox, Dennis y Otros. Relaciones públicas: estrategias y tácticas. Addison Wesley: Madrid; 2001.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Prospectiva Universitaria
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Esta Revista es de acceso abierto a su contenido a través del Internet, poniendo a disposición de la comunidad científica los resultados de la investigación, de manera gratuita, para el intercambio del conocimiento desarrollado.
El contenidos de la Revista se distribuyen bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.