THE UNIVERSITY THESIS
DOI:
https://doi.org/10.26490/uncp.prospectivauniversitaria.2006.3.1242Keywords:
university thesisAbstract
The development of the university thesis should be a simple, attractive and enjoyable process to stimulate the young person towards research. It shouldn't be complicated, cumbersome, or frustrating. Its results must be published in specialized magazines. In our country, numerous scientific events such as congresses, forums, seminars, meetings and others are held annually, most researchers are content to transmit their results orally, few are those who publish it for use by other specialists. The university is in charge of training future researchers with the example of their professors. The thesis for most young people is the beginning of scientific research. Each university is autonomous, each faculty has its own regulations and each advisor with his own method of how to guide research, there is no uniformity. The graduate who wants to be a researcher starting with the thesis must overcome a series of difficulties. What is the usefulness of the thesis, apart from allowing the graduate to access an academic degree, after having worked for months, sometimes years, with financial sacrifice, effort and time? Most are kept in libraries.
Downloads
References
Balarezo Gerstein, Naldo. Editor. Compilación de normas y criterios para la edición de publicaciones científicas. Lima: Concytec; 2003.
Carrillo F. Como hacer la tesis y el trabajo de investigación Universitaria. Lima: Horizonte; 1986.
Dajes Castro, José. Sistema Internacional de Unidades de Medida. Lima: Fondo Editorial del Congreso del Perú; 2000.
Day, Robert. Como escribir y publicar trabajos científicos. 2a edición en español. Washington: Organización Panamericana de Salud; 1996. (Publicación científica 558)
Itintec. Guía para la Enseñanza del Sistema Internacional de Unidades SI. Lima: Itintec; 1988.
Ishiyama Cervantes, Raúl. Mecanismo de producción de la creatividad en ciencia y tecnología. En: Ciencia y tecnología para la creatividad. Lima: Concytec; 1987. pp.179-184.
Ishiyama Cervantes, Raúl. Un salto al futuro Las actividades científicas extraescolares para el aprendizaje como investigación. Lima: Ministerio de Educación Concytec; 1997.
Ishiyama Cervantes, Raúl. El semillero científico. Boletín del CONCYTEC 1998 julio; 16-18.
Ishiyama Cervantes, Raúl. Editor. Feria Escolar Nacional de Ciencia y Tecnología. Guía del participante. Lima: Concytec; 2001. pp. 65-74.
Ishiyama Cervantes, Raúl. Investigación científica al alcance de todos. Esculapio 2004 enero-abril; 3(1):5961.
Ishiyama Cervantes, Raúl; Hallasi Roselló, Dilma Diany. Formación de jóvenes científicos. ECIPERU [revista virtual] 2004 enero junio; 1(1):20-22. En: http://www.cienciaperu.org
Ishiyama Cervantes, Raúl; Hallasi Roselló, Dilma Diany. La investigación científica y los jóvenes universitarios. ECIPERU [revista virtual] 2004 enero junio; 1(1):36-37. En: http://www.cienciaperu.org
Ishiyama Cervantes, Raúl. Temas originales para proyectos de investigación. Esculapio 2004 mayo - agosto; 3(2):73-75.
Ishiyama Cervantes, Raúl. Enseñar aprender la ciencia como investigación. ECIPERÚ [revista virtual] 2004 julio diciembre; 1(2): 73-75. En: http://www.cienciaperu.org
Ishiyama Cervantes, Raúl; Ishiyama Nakatahara, Julio. Investigación científica para todos. ECIPERÚ [revista virtual] 2005 enero junio; 2(1):3-5.
Ishiyama Cervantes, Raúl. Investigación científica para todos. ECIPERÚ 2005 enero-junio; 2(1):3-5. En: www.cienciaperu.org/revista/index.htm
Revista Panamericana de Salud Pública. Información a los autores e instrucciones para la presentación de manuscritos. Revista Panamericana de Salud Pública / Journal of Public Health 2000 enero; 7(1):1-8.
Zubizarreta A. La aventura del trabajo intelectual. Bogotá: Fondo Educativo Interamericano; 1986.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Prospectiva Universitaria
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Esta Revista es de acceso abierto a su contenido a través del Internet, poniendo a disposición de la comunidad científica los resultados de la investigación, de manera gratuita, para el intercambio del conocimiento desarrollado.
El contenidos de la Revista se distribuyen bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.