DESIGN OF THE PLAN OF DEVELOPMENT TOURISTIC IN THE REGION JUNIN
DOI:
https://doi.org/10.26490/uncp.prospectivauniversitaria.2008.5.1204Keywords:
tourist infrastructureAbstract
The work of investigation “Design for a Tourist Development in the Junin Region” has been developed toward tourist strategies of development in the region, as a way to add value to this process . The present study is a model of descreptive type, and tries to show a situational diagnostic about the infrastructure, localization of tourist products in the region and for this, a survey was made to get informative from the tourists, in order to be able to measure their perception of their own point of view. The obtained results will serve as a base for the processes of its development. The content of the survey was selected considering the minimun reality of junín region, as well as standards which are dire to the fulfilled of being able to satisfy the spectaness acerraling to the levels of the tourist and their destinations The tourist infrastructure in junin region does not satisfy the requirements of the visitors there are many deficiencies that hinder a better tourist development in the region.
Downloads
References
Acerenza, M.A. 1990. Promoción turística. 3ra. Edición Trillas, México.
Baca, A. A. 1995. Turismo. Lima Impresoras S.R.L.
Borrero, J. C. 1999. Marketing estratégico. Editorial San Marcos, Perú.
Bote, G.V. 1990. Planificación económica del turismo. México DF Trillas.
Cárdenas, T.F. 1995. Producto turístico. 2da. Edición México. Trillas.
Castany, G. 1984.Tratado práctico de las aguas subterráneas. Edic. Omega.
Fernandez, F.L. 1984. Teoría y técnica del turismo. Tomo I. Edit. Nacional. Madrid.
Ferre, J.M. 2000. Investigación de mercados estratégica. Edit. Gestión. España.
Jacques, L. J. 1996. Marketing estratégico, Edit. Mc Graw Hill España.
Jiménez, M.A. 1995. Turismo, estructura y desarrollo. 2da. Edición. México DF. Mc Graw – Hill.
Kotler, P. y Séller, K. 2006. Dirección de mercadotecnia. Decimosegunda Edición Prentice Hall México.
Ledesma, Carlos A. 2002. Negocios y comercialización Intercultural. Macchi Grupo Editor.
Lovelock, C. H. 2001. Mercadotecnia de servicios. Primera Edición Prentice Hall México.
Océano. 1991. Diccionario.
Plan Maestro de Desarrollo Turístico Nacional en la República del Perú.
Ries, A. T. J. 1998. Posicionamiento. Edit. Mc Graw Hill.
Steven, M.H. 2000. Signos vitales. Edit. Mc Graw Hill,
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Prospectiva Universitaria
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Esta Revista es de acceso abierto a su contenido a través del Internet, poniendo a disposición de la comunidad científica los resultados de la investigación, de manera gratuita, para el intercambio del conocimiento desarrollado.
El contenidos de la Revista se distribuyen bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.