CAPACITY BUILDING ON HEALTHY LIFESTYLES AND PREVENTION OF STI / HIV AND AIDS IN ADOLESCENTS - HUANCAYO 2007
DOI:
https://doi.org/10.26490/uncp.prospectivauniversitaria.2009.6.1177Keywords:
styles of healthy life, prevention de its hiv and aids in adolescents and youngAbstract
The results of this investigation allows us to infer that the implementation of educational module on healthy lifestyles and prevention of STI / HIV and AIDS among adolescents and young adults significantly increases the level of knowledge about these issues, the implementation of the post test experimental group increased their knowledge in a 71.67% (86), do not change 28.33% (34), verified by standard tests where z = -6.40 p = 0.00000001. ). Regarding the control group this increased their knowledge by 60% (72), did not vary their knowledge 35,67% (44) and decrease 3.33% (4 |), where z = -5.35 p = 0.00000004. (see Table 6) After the implementation of the Post Test on the level of global knowledge dimensional scores (subject - item), the experimental group were 38.93% while the control group were 29.70% of these were found with the profile analysis where the calculated F and F is tabulated 37.75623 with 2 / 117 degrees of freedom is 3.92, which is accepted in an alternate hypothesis which states that if there is significant difference between the control and experimental group and nonexistence of parallelism of the profiles of the means.
Downloads
References
NetWork en español; Family Health Vol. 17 N° 3; Population Reference Bureau (PRB Oficina de Referencias Demográficas) con sede en Washington, 1997; Pág. 9
Díaz Mosto, Jorge. Educación Sexual para Adolescentes; editorial de Libros Técnicos; Lima Perú.
Vásquez Miguel, 1992 Investigación: Los Materiales Didácticos en el Proceso Enseñanza Aprendizaje de Temas de Educación Sexual en los alumnos del 4o grado de secundaria del CE, Mariscal Castilla de el Tambo Huancayo.
Ministerio de Educación ,1996. Guía de Orientación Metodológica de Educación Sexual para 3ro. Y 4to. año de Secundaria; Lima Perú; Pág. 146
Allauja Choque. 2006. Efectividad del programa modular de soporte educativo sobre estilos de vida saludable y prevención de ITS/VIH y SIDA en estudiantes del Colegio secundario Túpac Amaru- Huancayo.
Instituto Nacional de Investigación y Desarrollo de Educación (INIDE). 1995. Centro de Información Educativa (CIE PERU); Métodos de la Nueva Educación (AFA); Editores Importados 3.A; Lima Perú.
Velásquez Carlos Miquel ,1997 Investigación: “Aplicación de Material Didáctico en la Enseñanza y su relación con Rendimiento escolar en los estudiantes del 5° año de secundaria del CE. Nuestra Señora de Lourdes del Distrito de Pampas del CE. La Victoria de Ayacucho de la ciudad de Huancavelica.
Daniel Vilca Gloria; Santana Javier , 1988. Investigación; Aplicación de medios auxiliares específicos en Ciencias Naturales y su Efectividad en el Aprendizaje en alumnos del Primer Año A Y B del CE. José Carlos Mariátegui.
Ramos Segovia Liliana, 1991. Investigación; Efectividad de Tres Técnicas Educativas en la Enseñanza de Métodos Anticonceptivos a Adolescentes del 5o Año de Secundaria CE. José Ardiles de Pachacamac.
UNISAP. 1995. Modulo de Salud Comunitaria Educación en Salud y la Gestión de Programas Educativos, Unidad 9; Pág. l.
UNÍSAP. 1995. Modulo de salud Comunitaria Educación en Salud; Werner y Bower Aprendiendo a Promover la salud; unidad 10; Pág. 1.
Dugas B. Tratado de Enfermería Práctica. Volumen 1. Enfermería y su función Docente .Pág. 49
Kuethe James 1979. Proceso de Enseñar y Aprender. Principios del Aprendizaje
Bojorques Dolores, Isabel 1933. Didáctica General, Modernos Métodos y Técnicas de Enseñanza Aprendizaje e. Lima Perú. Pág. 17,26
Pizza Claros Joel ,1993. Pedagogía y Tecnología Educativa. Huancayo Perú Pag.2-3.
Beltrán, Carlos, Modulo de Salud Comunitaria Educación en Salud .Unidad 9. Educación en Salud y la Gestión de Programas Educativos; Unidad 9; Pag.4
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Prospectiva Universitaria
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Esta Revista es de acceso abierto a su contenido a través del Internet, poniendo a disposición de la comunidad científica los resultados de la investigación, de manera gratuita, para el intercambio del conocimiento desarrollado.
El contenidos de la Revista se distribuyen bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.