Collaborative active strategy influential factor in learning Mathematical Analysis I, students of Management Science: National University Center Peru - 2014
DOI:
https://doi.org/10.26490/uncp.prospectivauniversitaria.2014.11.10Keywords:
active-collaborative, Quantitative Approach, Derivative, PisaAbstract
The present work has been done trying to help students improve academic performance in the course of Mathematical Analysis. In this regard, the overall objective is to determine the influence of the application of the methodological strategy collaborative active in Learning Mathematical Analysis I, students of Management Sciences, National University of Central Peru - 2014. The Program for International Student Assessment, better known as Pisa, analyzes the performance of 15 year old students in subjects such as math, language arts and science from a few tests that were subjected schoolchildren in 65 countries, representing 80% of the world population, where the last of the list and the group of Latin America is Peru. This problem also affects the upper level where students have demonstrated: insufficient training on issues of mathematics in secondary and inadequate presentation methodologies, development and evaluation of the contents of the Basic math courses in the first semester education. This research have the direct participation of 42 students of the third semester as a whole, the activities for implementation were planned for the chapter on applications of the derivative, Finally it is concluded that the active collaborative strategy is the dynamic hub with the active and collaborative participation of students allowing us to check the overall objective in this investigation.
Downloads
References
Bernal Torres, Cesar Augusto. (2010). Metodología de la Investigación, para Administración, Economía, humanidades y Ciencias Sociales. Editorial Pearson, Colombia.
Ñaupas Paitan, Humberto; Mejía Mejía, Elías; Novoa Ramírez, Eliana; Villagómez Paucar, Alberto. (2014). Edición de la U. Colombia.
Bunge, Mario. (1972). La Investigación Científica (su Estrategia y Filosofía), 2da Edición Ariel, Barcelona - España.
Caballero Romero, Alejandro E. (2009). Innovaciones en las guías metodológicas para los planes y tesis de maestría y doctorado, Editorial Instituto Metodológico Alen Caro Lima.
Méndez Álvarez, Carlos Eduardo. (2013). Metodología Diseño y desarrollo del proceso de Investigación con énfasis en Ciencias Empresariales. Edición. Editorial Limusa. México.
Tafur Portilla, Raúl; Izaguirre Sotomayor, Manuel. (2014). Cómo hacer un proyecto de Investigación. Edición. Lima Perú.
Tamayo y Tamayo, Mario. (2013). Diccionario de la Investigación Científica. Edición. Editorial Limusa. Colombia.
Tokeshi Shirota, Alberto. (2013). Planifique, desarrolle y Apruebe su Tesis. Universidad de Lima. Fondo editorial.
Lee, Clare. (2011). El Lenguaje en el Aprendizaje de las Matemáticas. Ed. Madrid Morata.
Castillo Arredondo, S. (2006). Formación del profesorado en la Educación Superior. Ed. Mac Graw Hill, España.
Moreno Rizo, Héctor. (1999). Evaluación del Docente Universitario una Visión Institucional. Universidad Autónoma de Occidente Cali Colombia.
Constantino Domínguez. (1999). Tesis “El desempeño Docente, Metodologías Didácticas y el Rendimiento de los alumnos de la Escuela Académico Profesional de Obstetricia de la Facultad de Medicina”.
Landa Fitzgerald, Victoria; Técnicas Activas y Colaborativas. Magis PUCP. Lima. (2009)
Bernardo Carrasco, J. (1995). Cómo Aprender mejor, Estrategias de Aprendizajes. Rialp. Madrid.
Jones, F.; Palincsar, A. (1995). Estrategias para enseñar a aprender. AIQUE. Buenos Aires.
Nisbet, J. y Shucksmith, J. (1987). Estrategias de aprendizaje. Editorial Siglo. Madrid.
Selmes, I. (1988). La mejora de las Habilidades para el Estudio. Paidos. Madrid
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Amelida Flores Gamboa##common.commaListSeparator##Conny Samaniego Flores##common.commaListSeparator##Danny Samanigo Flores
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Esta Revista es de acceso abierto a su contenido a través del Internet, poniendo a disposición de la comunidad científica los resultados de la investigación, de manera gratuita, para el intercambio del conocimiento desarrollado.
El contenidos de la Revista se distribuyen bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.