Impact of the Blog on the Production of Argumentative Texts in Secondary Education Students

Authors

  • Gilber Chura Quispe Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann
  • Nay Ruth Madeleyne Villacorta Castro Universidad Privada de Tacna

DOI:

https://doi.org/10.26490/uncp.horizonteciencia.2022.22.1071

Keywords:

argumentative texts, writing, blogs, digital tools

Abstract

The research problem is focused on the deficiencies in the production of argumentative texts (PAT) in high school education. The aim of the study is determining if the application of the blog, improves the  PAT level in high school education students from the 4th and 5th   of secondary level in a  school of Tacna. The research was an applied type with a pre-experimental design. Non-probability sampling was employed among 32 students from 4th  and 5th  of secondary level  which were selected intentionally. The instrument was a rubric to evaluate the PAT, which was validated by expert judgment. The results show an increase to 65,62% of students at the satisfactory level and a decrease of 62,49% at the beginning level. P-value (0,00) is lower than the significance level (0,05). It tested that there is a significant improvement with the application of the blog, over the PAT level.

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Author Biographies

  • Gilber Chura Quispe, Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann

    Gilber Chura Quispe es docente e investigador en educación y tecnologías aplicadas en la lectoescritura. Doctorando en Ciencias de la Educación en la Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann. Magíster en Docencia Universitaria y Gestión Educativa y egresado de la Maestría en Investigación Científica e Innovación en la Universidad Privada de Tacna. Maestrante en Lingüística del Texto, Comprensión y Producción de Textos en la Universidad Nacional de San Agustín. Estudiante de Segunda Especialidad en Tecnologías de la Información y Comunicación en la Universidad Nacional de Huancavelica. Diplomado de Posgrado en Redacción Científica y Académica en la Universidad Católica San Pablo.

  • Nay Ruth Madeleyne Villacorta Castro, Universidad Privada de Tacna

    Nay Ruth Madeleyne Villacorta Castro es docente e investigadora en educación. Egresada del Doctorado en Educación en la Universidad Católica Santa María. Magíster en Docencia Universitaria y Gestión Educativa y egresada de la Maestría en Investigación Científica e Innovación en la Universidad Privada de Tacna.

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Published

2022-01-01

Issue

Section

Investigación en Educación

How to Cite

Impact of the Blog on the Production of Argumentative Texts in Secondary Education Students. (2022). Horizonte De La Ciencia, 12(22), 93-108. https://doi.org/10.26490/uncp.horizonteciencia.2022.22.1071