Level of production of texts expositive in students of secondary of the district of Huancayo
Keywords:
Production, Expository textAbstract
The research is applied with the descriptive method, with a simple descriptive design in a population of 350 students. The sample was made up of 187 students from six sections of the fourth grade of Secondary Education of the I.E “Our Lady of Cocharcas” - Huancayo, all female, whose ages range between 15 and 16 years. The purpose of the research was to determine the production of expository texts, since it was observed that the majority of students showed deficiency in the production of expository texts. An essay-type test was applied to the study sample. The data were processed using descriptive statistics such as Crombach's alpha and chi square. The results showed that 48.12% of the students are at the beginning achievement level, 37.02% are in process, 19.79% are at the achieved level, and 1.07% are at the outstanding level.
References
Cano E. (2015). Las rúbricas como instrumento de evaluación de competencias en educación superior. Recuperado en: http://www.ugr.es/~recfpro/rev192COL2.pdf.
Chavéz, T. (2015). La producción de textos expositivos de estudiantes de educación superior tecnológico público “Héroes de Sierra Lumi” del distrito de Comas-Concepción.
Díaz, H. (2008). La producción de textos escritos expositivos en el área de la comunicación en los alumnos y alumnas del primer año de educación secundaria de la IEP “Santo Domingo. Pontificia Universidad Católica del Perú.
Madrid, L. (2015). La producción de textos narrativos de los estudiantes del II magisterio de la escuela normal mixta del litoral atlántico de tela, Atlántida 2013 (tesis de posgrado). Universidad Pedagógica Nacional, Tegucigalpa, Honduras.
Sánchez, H. y Reyes, C. (2017). Metodología y diseño en la investigación científica. Editorial Business Support Aneth. Lima- Perú.
Tarazona Pérez, Filomeno (2004). Teoría y metodología de la investigación. Editorial Megacolor. Huancayo- Perú.
Trahtemberg Siederer, L. (2011) “Evaluación censal decepcionante”.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Susana Briceño Espinoza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.