The image as a strategy and comprehension of expository texts in secondary students, Huancayo

Authors

  • Marilia Alexander De la Cruz Miguel Facultad de educación / Universidad Nacional del Centro del Perú

Keywords:

Reading Comprehension, Image, Strategy, Expository Texts

Abstract

The investigation was carried out with the objective of determining the effect of the image, as strategy, in the understanding of the students' of the 1° texts expositivos of secondary of the I.E.P.A. – UNCP. Quantitative investigation. It was executed learning sessions by means of images for the process of understanding of texts expositive. As part of the execution and evaluation of the understanding of texts expositive has been able to observe that the students can work by means of strategies, being autodidactic and without pressure. You concludes that the students should have a motivation and good direction of understanding and not to look for to be radical as for seeing how much they understood or what it is what you/they understand each that you/they read, but rather it is necessary to think in what that is they would make so that the ideas flow in front of the questions and the analysis of a text. A comparison list was used for the first variable and an objective test, for second o'clock; this instrument has been adapted. It shows non-probabilistic. Was the puntajes analyzed through the statistical package SPSS V.24, to which were found the measures of central tendency and those of dispersion and for the docimasia of the hypothesis the was used "t" of Student for data related with? = 0.05 of error probability.

References

Capcha Vásquez , A. V. (2015). La comprensión de textos expositivos de los estudiantes del sexto grado de primaria de las instituciones educativas estatales del distrito metropolitano del tambo. Huancayo.

Cardenas Rojo, N. R., & Magiliano Barrera, E. T. (2014). Niveles de comprensión de textos expositivos de los estudiantes del cuarto grado de educación secundaria de las instituciones educativas del cercado de Huancayo. Huancayo.

Carhuaricra Santos, L. (2012). Niveles de comprensión lectora en estudiantes del cuarto de primaria de la zona urbana de la UGEL Pichanaki. Huancayo Pinzás G., J. R. (2012 ). Leer pensando. Introducción a la visión contemporánea de la lectura. . Lima : Fondo Editorial de la Pontificia Universidad Católica del Perú.

Gonzales Rojas, A. I. (2017). PROGRAMA "Mi lectura de imagen" para elevar el nivel de comprensión lectora en los estudiantes del 2do de primaria de la i.e.p. "San Fernando" Pátapo - 2017. Chiclayo.

Larico Gutierrez, M. C. (2017). Eficacia del programa "Leyendo para comprender" en los niveles de comprensión lectora de los estudiantes del segundo grado de educación secundaria de los colegios de la Asociación Educativa Adventista Central Este de Lima Metropolitana . Lima.

Lavado Y Fernandez, M. T. (2018). El programa “Aprendiendo juntos” en la Comprensión Lectora de los estudiantes del 4to grado de primaria. Chiclayo.

Martinez Pardo, V. M., & Muñoz Toro , C. X. (2013). Lectura de textos con imagenes como estrategia didactica para fortalecer la comprension lectora, de los estudiantes de grado tercero de la institucion educativa municipal "marco fidel suarez". San Juan De Pasto.

Montesdeoca Almeida, C. P. (2017). Lectura de imagenes en la comprensión lectora de los niños y niñas de 4 aaños a 5 años de edad del centro infantil "Ciudad De San Gabriel" D.M.Q, Período 2014 - 2015 . Quito.

Pinzás G., J. R. (2012 ). Leer pensando. Introducción a la visión contemporánea de la lectura. . Lima : Fondo Editorial de la Pontificia Universidad Católica del Perú.

Solé, I. (1992). Estrategias de lectura. Barcelona: Graó.

Downloads

Published

2022-11-23

Issue

Section

Artículos Originales

How to Cite

The image as a strategy and comprehension of expository texts in secondary students, Huancayo. (2022). Germinal, 1(04), 80-89. https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/germinal/article/view/1618