Hermeneutic connectivism in the song i am from Junín: Abstract: Identities outward
DOI:
https://doi.org/10.26490/uncp.alboradaciencia.2021.1.978Keywords:
Junín, hermenoeducational, education, identity, song, analysisAbstract
The hermeneutic connectivist study of the song I am from Junin is a qualitative researchof hermeneuticmethod. Four Junin citizensidentified withart, culture andpermanent research were interviewed. They interpret the intention, meaning (attributes of birth, history, promiscuity and gallantry), function (identification, patriotism, machismo, virility) and socio-environmental conditioning (sense of pride in the hero Simón Bolívar and evolution of Andean songs) of the author of this emblematic song. In order tointerpret it correctly.
References
Alberto, L. (2011). La guerra civil española y la polarización ideológica y política: la Argentina 1936- 1946. Conicet, 38(2), 17–37.
Cerrón, W. (2019). La investigación cualitativa en educación. Horizonte de La Ciencia, 9(17), 159– 165.
Contreras, C. (2009). La crisis mundial de 1929 y la economía peruana. Crisis Internacional: Impactos y Respuestas de Política Económica en el Perú la, 21–55. http://repositorio.pucp.edu.pe/index/bitstream/handle/123456789/46603/parte1.pdf?sequen ce=3&isAllowed=y
Eugenio Llactahuaman. (2019). La música huancaína: Tunantada, Santiago y Huaylarsh. Escuela Nacional Superior de Folklore José María Arguedas.
Leguía, A. B. (1930). Mensaje del presidente del Perú, Augusto Bernardino Leguía Salcedo, ante el Congreso Nacional, el 28 de julio de 1930. Presidencia de La República, October 2013, 1–224. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Martínez, M. (2004). Ciencia y arte en la metodología cualitativa (Editorial Trillas (ed.); 1st ed.).
Pineau, F., & Mora, A. (2011). La reconstrucción de las identidades en la música popular andina en Perú: un campo de disputa y negociación cultural. Ensayos Pedagógicos, 6(1), 67–81.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.