Analysis of the discourse of competence 27 of the National Curriculum of basic education of Peru
DOI:
https://doi.org/10.26490/uncp.alboradaciencia.2021.1.982Keywords:
Competition twenty-seven, education for work, content analysis, CNEBAbstract
This article uses the hermenoeducational method of qualitative research discourse analysis, specifically content analysisto interpret the realmeaning of the competency 27 taughtthrough the area of education for work at the secondary level of regular basic education in our country. For content analysis, semiotic analysis is used, consisting of syntactic, semantic and pragmatic analysis, which is typical of the techniques of analysis of written verbal expressions. The national basic education curriculum is the normative document that containsthe provisions to be followed in the basic education sector. It includes the area of EFA, in which we find the competence that seeks to develop the area. This competence corresponds to number 27, the object of analysisin this study.
References
Cerrón, W. (2019). La investigación cualitativa en educación. Horizonte de la Ciencia, 159-167.
EDUCREA. (28 de 07 de 2020). Obtenido de https://educrea.cl/importancia-de-las-tic-en-laeducacion-basica-regular/
Hernández, R., & Mendoza, C. (2019). Metodología de la investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. Mc Graw Hill Education.
Martínez, M. (2004). Ciencia y arte en la metodología cualitativa. Trillas.
Ministerio de educación del Perú. (2017). Currículo nacional de la educación básica. Ministerio de educación
Navarro, P., & Díaz, C. (1994). Métodos y técnicas cualitativas de investigación en Ciencias Sociales. En P. Navarro, & C. Díaz. Síntesis
Real Academia Española. (31 de Julio de 2020). Diccionario de la lengua española. Obtenido de https://dle.rae.es/contenido/cita
Vergara, E., & Liessem, M. (2013). Descubriendo la sintaxis. Ministerio de educación, cultura y deporte de España.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.