Teacher Excess and Master Shortage Continuous Training: a Permanent Challenge
DOI:
https://doi.org/10.26490/uncp.horizonteciencia.2021.20.785Keywords:
Teachers, teacher training and continuing educationAbstract
In teaching we find a series of categories that are not equivalent to each other, even if they are conceived as synonyms. These categories are: instructor, teacher, master and leader. It is crucial to clarify what each of these categories mean in order to avoid confusions and highlight their characteristics and challenges, in order to raise the qualitative level of our national education.
Downloads
References
Arguedas, J. (1986). Nosotros los Maestros. Lima: Horizonte.
Bruner, J. (2004). El Desarrollo Cognitivo y Educación. Madrid: Morata, Quinta Edición.
Chiroque, S. (s.f.). Organización Nuclear de los Docentes y Formación Continua. Plabra del Maestro N° 42.
Crisólogo, J. (1995). La Cantuta, formadora de maestros. La Cantuta, 63.
Delors. (1997). El Personal Docente en busca de Nuevas Perspectivas. Revista de Educación y Cultura N° 40, 26-27.
Merani, A. (1982). Psicología Genética. México: Grijalbo.
Ojeda, L., & García, F. (2007). Una Alternativa Amazónica de Formación Docente. Lima: Foro Educativo: Congreso Internacional.
Sanmartín, O. (2015). Los cinco grandes problemas del profesorado español. Obtenido de https://www.elmundo.es/sociedad/2015/11/03/5637c9dc268e3e02488b456c.html
Tenti, E. (2005). La Profesionalización de los docentes. Una mirada a Argentina, Brasil, Uruguay y Perú. Palabra del Maestro, N° 42.
Vigotsky, L. (1979). El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. Obtenido de https://saberespsi.files.wordpress.com/2016/09/vygostki-el-desarrollo-de-los-procesos-psicolc3b3gicos-superiores.pdf
Wiener, R. (2011). Reflexiones sobre el caso Ciro. Obtenido de http://rwiener.blogspot.com/2011/10/el-director-del-periodico-serio-que-mas.html
Vargas, J. L. Y. (2017). Derroteros de la educación peruana en el XXI: interculturalizar, decolonizar y subvertir. Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação, 25(97), 918-942. https://doi.org/10.1590/s0104-40362017002500988
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Humberto Huiza Oyola, Abraham Ccencho Pari , Martha Quinto Curasma
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.