IMPACT OF THE JAMBOARD IN VIRTUAL EXHIBITIONS

Authors

  • Jesús Antonio Pezo Romero Institución Educativa N° 60087 Lucille Gagne Pellerin, Santa Clotilde, Iquitos - Perú
  • Susy Karina Dávila Panduro Universidad Nacional de la Amazonia Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades. Iquitos - Perú
  • Luis Ronald Rucoba Del Castillo Universidad Nacional de la Amazonia Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades. Iquitos - Perú
  • Carlos Antonio Li Loo Kung Universidad Nacional de la Amazonia Peruana. Facultad de Industrias Alimentarias. Iquitos - Perú

DOI:

https://doi.org/10.26490/uncp.horizonteciencia.2023.25.1794

Abstract

The purpose of the study was to be able to evaluate the use of the Jamboard virtual whiteboard in virtual exhibitions, with secondary school students, the work was carried out through a pre-experimental design applying a pre-test and a post-test, with a sample of thirty-five third-year high school students at the Virgen de Loreto Educational Institution, the techniques and instruments used in the research were the survey with a questionnaire and direct observation with a data collection sheet, the most relevant results were: in the evaluation of virtual exhibitions without the use of Jamboard, 25.1% of students did a good job and but when applying Jamboard, this percentage rose to 69.7%, so there is an indicator that there was indeed an improvement in the execution of virtual exhibitions

Downloads

Download data is not yet available.

References

Buitrago, C., & Valencia, D. (2015). La estrategia del uso de tableros digitales como instrumento de apoyo pedagógico, incentiva al aprendizaje de los estudiantes del grado sexto en la asignatura de lengua castellana del Instituto Educativo León de Greiff de Aguazul 2015 [Tesis de Maestría]. Universidad Norbert Wiener.

Cabañas, J., & Ojeda, Y. (2002). Aulas virtuales como herramientas de apoyo en la educación (1ra ed.). Universidad Nacional Mayor de San Marcos.

Cari, R., & Callme, M. (2017). El rendimiento académico con el uso de las pizarras inteligentes en los estudiantes de primer grado de educación secundaria de la institución educativa ¨Víctor Manuel Torres Cáceres¨ punta de bombón, Arequipa—2017 [Tesis de título]. Universidad Nacional de San Agustín de Arequipa.

Gallego, D. (2016). La pizarra digital. Una ventana al mundo desde las aulas (1ra ed.). Eduforma.

Grandes, I. (2016). La pizarra digital interactiva y el proceso de aprendizaje de los estudiantes de los novenos años de educación básica en la escuela “teresa flor”. [Tesis de Maestría]. Universidad Regional Autónoma de los Andes “UNIANDES ”.

Hernandez, R., Fernandez, C., & Baptista, M. (2010). Metodología de la Investigación (2da ed.). Mc Graw Hill.

Huerta, Rommel & Luna, Demetrio. (2016). El software JClic y su grado de influencia en el desarrollo de las capacidades en el área de Ciencias Sociales en los alumnos del 1er grado de secundaria la I. E. “Silvia Ruff” de Huari [Tesis]. Universidad Católica Sedes Sapientiae.

Martínez, S. (2019). La pizarra digital en el aula de música de educación primaria. Evaluación de su eficacia como recurso educativo [Tesis de doctorado]. Universidad de Alicante.

Velasco, M. (2020). Software Educativo (1ra ed.). gcloyola

Downloads

Published

2023-07-31

Issue

Section

Investigación en Educación

How to Cite

IMPACT OF THE JAMBOARD IN VIRTUAL EXHIBITIONS. (2023). Horizonte De La Ciencia, 13(25), 162-171. https://doi.org/10.26490/uncp.horizonteciencia.2023.25.1794