Students satisfaction at Nursing Faculty of the UNCP over tutorial activities
Keywords:
satisfaction, students, Nursing Faculty, Tutorial Activities, tutorAbstract
The aim was to determine the level of satisfaction of the students of the Faculty of Nursing (FEN) of the National University of Central Peru (UNCP) with regard to tutoring activities, to determine the level of satisfaction with the university tutor and the level of satisfaction with the organization and contents of university tutoring. For this purpose, a cross-sectional descriptive study was carried out using the scientific method, with a nine-month execution, with the total population of students of the FEN with formative academic activities within the university, applying a university student satisfaction scale. The results show that students are 35% satisfied with the tutorial services and 52% very satisfied. Satisfaction with tutors was very high at 63% and satisfied at 27%, and with the organization and contents of university tutoring they were satisfied at 31% and very satisfied at 56%. It is concluded that this work is very beneficial for students and has high acceptance.
Downloads
References
Camilli, C. R., & Rodriguez, A. (2008). Fobia social y terapia cognitivo-conductual: definición, evaluación y tratamiento. Anales de la Universidad Metropolitana, 8(1), 115-137. Consultado el 23 de diciembre de 2023, desde https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3622427
Dávila, W. (2014). Terapia cognitivo-conductual en el trastorno obsesivo-compulsivo. Norte de Salud Mental, 12(49), 58-64. Consultado el 23 de diciembre de 2023, desde https : / /dialnet.unirioja. es /servlet/articulo?codigo= 4830460
Delgado, L., & Ortiz, F. H. (2021). Apoyo familiar y logros de aprendizaje en matemática en niños de V ciclo de la I.E. 82281Tumbaden-San Pablo-2020. Consultado el 5 de enero de 2024, desde https://repositorio.uct.edu.pe/handle/123456789/880
Accepted: 2021-05-15T16:18:21Z.
Didriksson, A. (2003). De la reforma a la innovación: la universidad de nuevo necesaria. Perfiles educativos, 25(101), 23-49. Consultado el 5 de enero de 2024, desde http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S0185-26982003000300003&lng=es&nrm=iso&tlng=es
González-Palacios, A., & Avelino-Rubio, I. (2016). Tutoría: una revisión conceptual. Revista de Educacióny Desarrollo. https://www.cucs.udg.mx/revistas/edu_desarrollo/anteriores/38/38_Gonzalez_Palacios.pdf
Lara, A. (2008). La función tutorial. Un reto en la educación de hoy. Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, 12(2), 319-321. Consultado el 23 de diciembre de 2023, desde https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5989247
López, M. D., Lagunes, C. A., & Herrera, S. d. C. (2011). La Tutoría En Estadísticas [newspaper]. Universidad Autónoma del Carmen. https://www.unacar.mx/contenido/difusion/acalan45pdf/contenido45.pdf
López, P., & Prendes, M. P. P. (2017). Estudio longitudinal sobre tutoría académica flexible en la universidad. Profesorado, Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 21(4), 259-278. https://doi.org/10.30827/profesorado.v21i4.10055
MINEDU. (2005, diciembre). Tutoría y Orientación Educativa en la Educación Secundaria. Consultado el 5 de enero de 2024, desde https://repositorio.minedu.gob.pe/handle/20.500.12799/4444
Accepted: 2016-04-26T22:05:00Z.
Mollis, M. (2003). Un Breve Diagnóstico de Las Universidades Argentinas: Identidades Alteradas. CLACSO, Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales. Consultado el 23 de diciembre de 2023, desde https : / / biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/12160
Accepted: 2021-11-07T23:00:35Z.
Nye, R. (2002). Tres PsicologíasPrerspectivas de Freud, Skinner y Rogers (6a. ed.). INTERNATIONAL THOMSON, Orgilés, M. O., Méndez, X. M., Rosa, A. I. R., & Inglés, C. J. I. (2003). La terapia cognitivo-conductual en problemas de ansiedad generalizada y ansiedad por separación: Un análisis de su eficacia. Anales de Psicología, 19(2),
-204. Consultado el 5 de enero de 2024, desde https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=16719203 Ramos, A. (2007). Tutoría on-line en el entorno universitario. Comunicar, 15(29), 149-156. https://doi.org/10.3916/C29-2007-21
Torres, M. (2018). Acción tutorial y satisfacción de los estudiantes del primer ciclo de la facultad de salud de una universidad de lima, 2018. Universidad César Vallejo. Consultado el 23 de diciembre de 2023, desde https://repositorio.ucv.edu.pe/handle/20.500.12692/24520 Accepted: 2019-01-09T20:36:50Z.
Vigotsky, L. (1995). Pensamiento y lenguaje. Teoría del desarrollo cultural de las funciones psíquicas. Infancia y Aprendizaje, 4, 37-48. https://doi.org/10.1080/02103702.1981.10821887
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Norma Elena Jaime Piñas, Ivonne Antoneth Sulca Jaime

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


