Feedback Strategy in the Development of Research skills of University Students
DOI:
https://doi.org/10.26490/uncp.horizonteciencia.2021.21.908Keywords:
Education, feedback, development, skills, researchAbstract
Its objective is to analyze the incidences of the feedback strategy in the development of investigative skills of students of primary and secondary education of the Faculty of Education Sciences, 2019; level of explanatory research of pre-experimental design with pre and post-test, the sample consisted of 39 students from primary and secondary education, the data was collected through the survey technique and pedagogical test; The hypothesis test was carried out through Student's t for related samples with a confidence level of 95%. It is concluded that at 95% confidence level, the feedback strategy significantly affects the development of investigative skills of students of primary and secondary education of the Faculty of Education Sciences, 2019 (0.000 <0.05).
Downloads
References
Aguilar, E., Rodríguez, A. y Nina, L.B. (2016). La retroalimentación constructiva en el desarrollo de habilidades comunicativas escritas e investigativas en dos generaciones de alumnos de medicina en Yucatán, México, An Fec Med. 77(2), 133-42. ttp://dx.doi.org/10.15381/anales.v77i2.11818
Calderon, R.L. (2010). Influencia del Feedback laboral en el aprendizaje organizacional del personal de la Dirección Regional Sectorial de Comercio Exterior y Turismo de Tacna, 2010. Tesis de Maestría en la Universidad de Jorge Basadre Grohmann de Tacna.
Flores, H. (2015). Situación académica en la UNSCH. Correo, diario local de fecha, 02 de noviembre. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5236977
Fiallo, J. (2001). La interdisciplinariedad en el currículo: ¿Utopía o Realidad Educativa?. Instituto Central de Ciencias Pedagógicas.
Hernández y Gallardo, S. (2006). Procesos educativos y de investigación en la virtualidad. Suv-UdeG.
Jiménez, F. (2015). Uso del feedback como estrategia de evaluación: aportes desde un enfoque socio constructivista. Actualidades investigativas en educación, 15(1), 1-24. http://dx.doi.org/10.15517/aie.v15i1.17633
Machado, E. y Montes de Oca, N. (2009. Las habilidades investigativas y la nueva Universidad: Terminus a quo a la polémica y la discusión. Humanidades Médicas, 9 (1). http://scielo.sld.cu/scielo.php?pid=S1727- 81202009000100002&script=sci_arttext
Mamani, D.E. (2018). El feedback aplicado por los formadores de natación en las academias de la ciudad de puno 2018. Tesis de maestría en la Universidad Nacional de Altiplano de Puno. http://repositorio.unap.edu.pe/handle/UNAP/8183
Martínez y Márquez (2014). Las habilidades investigativas como eje transversal de la formación para la investigación. Trabajo de investigación en la Universidad del Pinar del Río de Cuba. file:///C:/Users/Pedro/Downloads/Dialnet-LasHabilidadesInvestigativasComoEjeTransversalDeLa-5236977.pdf
Pérez, C. y López, L. (1999). Las habilidades e invariantes investigativas en la formación del profesorado. Una propuesta metodológica para su estudio. Pedagogía Universitaria, 4(2), 13-44. http://revistas.mes.edu.cu/PedagogiaUniversitaria/articulos/1999/2/189499202.pdf.
Lanchipa, C.F. (2009). Método investigativo y desarrollo de habilidades para investigar en estudiantes de la Escuela de Medicina Humana de la Universidad Nacional Jorge
Basadre Grohmann de Tacna. Tesis de maestría en la Universidad Nacional Mayor de San Marcos.
Schiavo, E. (2007). Investigación científica y tecnológica en el campo de las TIC: ¿conocimientos técnicos, contextuales o transversales?. https://www.redalyc.org/pdf/924/92430907.pdf
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Pedro Huauya Quispe, Víctor Alcides Coaquira Cárdenas, Edison Laderas Huillcahuri
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.