The Formation of the Mathematical Culture and Dimensions

Authors

  • Eneida Antonia Terry Leonard Universidad Carlos Rafael Rodríguez de Cienfuegos
  • Longino Ramón Muñoz del Sol Universidad Carlos Rafael Rodríguez de Cienfuegos
  • Lourdes María Martínez Casanova Universidad Carlos Rafael Rodríguez de Cienfuegos

DOI:

https://doi.org/10.26490/uncp.horizonteciencia.2021.21.903

Keywords:

formation, mathematical culture, dimensions

Abstract

It is the teacher's mission to contribute to the cultural and integral formation of the student. The formation of the mathematical culture constitutes a need in the process of apprenticeship teaching of the licentiate in mathematical education, the future teacher must be the fundamental guide in this process and is prepared to practice your profession, to resolve problems and understand with scientificity the phenomenona of the life. It offers a theoretical revision about the mathematical culture, with the objective to find the aspects that the characterize and establish a path for their formation, by appealing for it to the criterion of the experts.

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Author Biographies

  • Eneida Antonia Terry Leonard, Universidad Carlos Rafael Rodríguez de Cienfuegos

    Eneida Antonia Terry Leonard es docente e investigadora en educación, matemática. Profesor asistente. Máster en Matemática Aplicada por la Universidad Carlos Rafael Rodríguez de Cienfuegos.

  • Longino Ramón Muñoz del Sol, Universidad Carlos Rafael Rodríguez de Cienfuegos

    Longino Ramón Muñoz del Sol es docente y consultante en educación, matemática. Profesor titular. Doctor en Ciencias Pedagógicas por la Universidad Carlos Rafael Rodríguez de Cienfuegos.

  • Lourdes María Martínez Casanova, Universidad Carlos Rafael Rodríguez de Cienfuegos

    Lourdes María Martínez Casanova es docente y consultante en educación, matemática. Profesor titular. Máster en Matemática Aplicada por la Universidad Carlos Rafael Rodríguez de Cienfuegos. Doctor en Ciencias Pedagógicas por la Universidad Carlos Rafael Rodríguez de Cienfuegos.

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Published

2021-07-01

Issue

Section

Investigación en Educación

How to Cite

The Formation of the Mathematical Culture and Dimensions. (2021). Horizonte De La Ciencia, 11(21), 165-176. https://doi.org/10.26490/uncp.horizonteciencia.2021.21.903